A megfelelő mintázattal és minőséggel biztonságosabban közlekedhetünk a hideg évkszakban. A 2024-ben tesztelt téli gumiabroncsok közül elég sokkal átvészelhető az idei tél és hideg időjárás – de néhány modelltől távol kell maradni. 28 abroncs két kategóriában az ADAC 2024-es gumiabroncs tesztjén.
205/55 R16 H a kisebb katagóriákhoz
215/55 R17 V kompakt SUV-hez
Négy modell teljesen megbukott
Egyre gyakoribbak a hidegebb reggelek és napszakok. Eljött az ideje az idei téli garnitúrák előkészítésének. Továbbra is érdemes betartani a szabályt: O-tól O-ig (októbertől húsvétig) érdemes télire alkalmas gumikkal utazni.
Az ADAC 2024-es téligumi tesztje: A tesztelt abroncsok
A 2024-es teszten résztvett abroncsok mind rendelkeztek az úgynevezett „Alpine” vagyis Alpesi szimbólummal. Ez viszont önmagában nem jelenti azt, hogy ezek mind jó téligumik is. Az ADAC 2024-ben 28 darab modelljét vizsgálta különböző gyártóknak. A 28 darab abroncsot két külön méretben tesztelték. A tesztelt gumiabroncsok közül négy teljesen megbukott, 7 pedig elségesen vizsgázott. A tesztek 205/55 R 16 H méretű és 205/55 R 16 H méretű abroncsokon zajlottak.
Ezek a méretek elsősorban kompakt kategóriájú járművekre szerelhetőek, többek között a VW Golf, Toyota Corolla vagy Peugeot 308. A 215/55 R 17 V méret kisebb SUV-k számára, mint a VW T-Roc, a Hyundai Kona vagy a Seat Ateca.
215/55 R 17 teszt: Téligumi teszt SUV-k számára
Ha a kompakt SUV-k gumiabroncsait nézzük, nagyon tetszetős eredmények születtek három gumiabronccsal az élen. A 2024-es tesztgyőztes téligumija a SUV kategóriában a Goodyear UltraGrip Performance 3. A második helyezett a Dunlop Winter Sport 5. Nagyon jól, kiegyensúlyozottan működnek és megfelelő értékeket mutatnak száraz és nedves útviszonyok között. Mindkettő jó minősítést kapott a vezetésbiztonság szempontjából. A Goodyear még a környezetvédelmi teljesítmény tekintetében is a legmagasabb pontszámot kapta.
A harmadik helyen a Vredestein Wintrac Pro végzett 2,4-es eredménnyel. Ez a modell kiemelkedik különösen jó téli tulajdonságaival. Azonban száraz és nedves úton, valamint a környezeti tulajdonságok tekintetében nem egészen egyezik a két versenytárssal.
A középmezőnyben végzett abroncsok, a Semperit Speed-Grip 5, a Continental WinterContact TS 870 P, a Pirelli Cinturato Winter 2, a Hankook Winter i*cept RS3, valamint kisebb hátrányokkal a GitiWinter W2 és a Firestone Winterhawk. 4.
Rosszul teljesített, nem kap vásárlási ajánlást a három száraz úton nem jól teljesítő: Viking WinTech, Kumho WinterCraft WP52 és Maxxis Premitra Snow WP6 abroncsok. A Kenda Wintergen 2 KR501 rossz minősítést kapott, mivel a vezetési biztonsága nagyon alacsony száraz és nedves úton.
205/55 R 16 teszt: Eredmények az alacsonyabb osztályban:
Most nézzük meg a kisebb kategóriát, itt a győztes abroncs a Continental WinterContact TS 870. Az általános vezetési biztonsági pontszámát (1.8-as fokozat) annak köszönheti, hogy a nedves és téli utakon egyaránt megfelelő teljesítményt nyújtva nem lett ellenfele.
A Michelin Alpin 6 is jó pontszámot ért el vezetésbiztonság szempontjából, de nem egészen közelíti meg a Continental abroncsokat. A környezeti teljesítmény tekintetében kiemelkedően jól teljesített a teszteken, ugyanis a legmagasabb előre jelzett futásteljesítmény több, mint 53 ezer kilométer. A legalacsonyabb kopás és alacsony fogyasztás mellett.
A Goodyear UltraGrip Performance 3 mind a vezetésbiztonság, mind a környezetvédelmi teljesítmény tekintetében a két versenyző között helyezkedik el, és „jó” tesztfokozattal teszi teljessé a felső csoportot.
Négy másik tesztelt modell szintén ajánlott vásárlásra. A Hankook Winter i*cept RS3 és a Dunlop Winter Sport 5 2,6-os, valamint a Nokian Snowproof 2 és a Falken Eurowinter HS02 2,8-as osztályzatával a „kielégítő” felső tartományába tartoznak (2,6-3,5). az ADAC minősítési skálán).
Öt téligumi esett kicsit távolabb az élmezőnytől: A tény, hogy a Pirelli Cinturato Winter 2 az utolsó előtti helyen végzett. A száraz körülmények között mutatott gyenge teljesítményének köszönhető. Ennek következtében a végső 3,9-es fokozatra való visszaminősítésnek köszönhető. Kár érte, mert jók a téli tulajdonságai. Hasonló a helyzet a Vredestein Wintrac esetében is: a hóban jó teljesítmény ellenére túlságosan kiegyensúlyozatlan és száraz úton könnyebben megcsúszik.
A Zeetex WH 1000 egyetlen tesztágban sem mutattott kimagasló teljesítményt. Az ADAC tesztelői sem adnak vásárlási ajánlást a GT Radial WinterPro 2 Evo-ra. A Winrun Winter-max A1 WR22 gyengén teljesített, téli útviszonyokon jól használható. Azonban vizes úton 80 km/h-ról fékezéskor veszélyessé válik: Ha a legjobb gumikkal szerelt tesztjármű már áll, akkor a Winrun még gurul 30 km/h-val tovább. Utolsó hely a Kínában gyártott gumiabroncs számára.
Esetleg ezek is érdekelhetnek:
Lerobbantam az autópályán. Mit tegyek?
Lerobbantam az autópályán. Mit tegyek? Az autózás egyik legroszabb pillanata,
Autómentés Érd
Autómentés Érden – Autósegély Érd 24/7 1am Autómentés / Autómentés
Elektromos autó mentés & szállítás
Elektromos autók mentése és szállítása Az elektromos autók egyre népszerűbbek.