ADAC gyerekülés teszt 2024

A 2024-es gyerekülés teszt során az ADAC 24 ülést tesztelt a biztonság, a működés, az ergonómia és a szennyezőanyag tartalom szempontjából. Jó modellek minden méretben kaphatók, de kettő „elégtelen” értékelést kapott. Minden eredmény egy pillantásra.

  • 24 gyerekülés tesztelve minden méretben

  • Két ülés „elégtelen”

Tartalomjegyzék

Számos szülőnek nehézséget okoz a megfelelő gyermekülés kiválasztása, mely gyártó modelje a legmegfelelelőbb a gyermekük számára, melyek a legbiztonságosabbak, legjobban illeszkednek az autójához, és melyek a legjobb ár-érték arányúak?. Éppenezért a német autóklub, az ADAC 24 gyerekülést tesztelt és értékelt minden méretben.

A tesztelt gyermeküléseket három csoportra osztották méret szerint: babaülésekkisgyerekülések és nagyobb gyermekek számára készült ülésmagasítók. A 2024-es gyerekülés teszten, sajnálatos módon két modell „elégtelen, 5 feletti” minősítést szerzett. Az idei gyerekülés teszten 15 ülés kapott „Jó” ADAC minősítést, hét pedig „Megfelelő” minősítést.

A gyermekülés teszt „jó” és „kielégítő” modelljei javasoltak.

Az ADAC 2024-es gyermekülés teszt eredményei:

Európában a legmérvadóbb teszteket hosszú évek óta az ADAC végzi. A Német Autóklub már elvágezte az idei gyermekülés tesztetgumiabroncs teszteket, rangsorolva a gyereküléseket. 24 gyerekülést teszteltek a biztonság, ergonómia és anyagi minőség szempontjából.

Az ADAC gyermekülés tesztje

A teszt legjobb gyerekülése 1,6-os ADAC minősítéssel a Nuna Pipa Urbn babaülés az egy év körüli gyermekek számára. A Cybex Cloud G i-Size + Base G és a Lionelo Astrid i-Size + Astrid i-Size Base babaülések körülbelül 18 hónapos korig szintén „jó” minősítést kaptak 1,8-as ADAC minősítéssel.

A két „elégtelen” minősítésű gyermekülés nem ajánlott . A Silver Cross Discover i-Size borítóanyaga DPHP szennyező anyagot tartalmaz, amely károsíthatja a pajzsmirigyet és az agyalapi mirigyet. A biztonsági kategóriában ez az ülés csak kielégítően teljesített, a szennyezőanyag-tartalom rossz értékelése magyarázza a 4,8-as ADAC minősítést.

Az ADAC a szennyezőanyag vizsgálatát vegyes mintával végzi el, amely a gyermekülés minden olyan textil alkatrészét vizsgálja, amellyel a gyermek kapcsolatba kerülhet. Az anyagi vizsgálat során, az ADAC megvizsgálja azokat a bizonyos vegyi anyagokat, amelyek károsak lehetnek az egészségre.

A szennyezőanyag tesztben kapott rossz értékelést nem lehet ellensúlyozni a másik három kategóriában elért jó eredménnyel, ezért teljes mértékben kihat az általános osztályzatra.

A „elégtelen” besorolású második ülés, a Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist teljesen meghibásodott az első ütközés során, így a gyermek sérülésének akut veszélye állt fenn. A súlyos biztonsági hiányosságok miatt az ADAC nyomatékosan javasolja, hogy a Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist gyermeküléseket ne használják. Mellesleg a fedőanyag is szennyezett, ami miatt az ADAC ítéletet 5.5. Az ott kimutatott égésgátló TCPP feltehetően rákkeltő.

A gyerekülés teszt eredményei, a minősítések alapján:

adac 2024-es gyerekülés tesztjének eredményei
2024-es adac gyerekülés teszt eredményei
adac gyerekülés teszt

A Legjobb Babaülés, maximum 1 éves korig

Ezúttal az összes tesztelt babaülés megkapta a „Jó” ADAC minősítést. A Nuna Pipa Urbn babaülés kapta a legjobb értékelést a babaülés kategóriában 1,6-os összesítéssel. Ez a könnyű ülés mindössze 3,5 kilogrammot nyom, és legfeljebb egy éves és 75 centiméter magas gyermekek számára alkalmas. Csak Isofix rögzítéssel rögzíthető az autóban.

Az Isofix előnye: Az ülések felhelyezése gyorsabb, és kiküszöbölhető a helytelen kezelés veszélye, mint például a lapos és a vállövek összekeverése. Az ülés körülbelül 330 euróba kerül.

Praktikus nyaraláshoz: A babaülés bizonyos repülőgépeken is használható.

A Cybex Cloud GI Size hátrafelé lévő talppal az ADAC 2024-es gyerekülés tesztjén:

A szintén biztonságos Cybex Cloud G i-Size + Base G babaülés 1,8-as összpontszámmal javaslot a maximum 18 hónapos és 87 centiméter magas gyerekek számára.

Isofix alappal 460 euróba kerül. Az ülés az „i-Size” jelzésű üléseken és a gyermekülés gyártójának típuslistáján jóváhagyott járművekben használható.

A baba kényelmének javítása érdekében a háttámasz laposabb helyzetbe helyezhető. Ez a babaülés bizonyos repülőgépeken is használható.

Az ülés egy moduláris rendszer része, ahol különböző gyerekülések rögzíthetők ugyanarra az Isofix alapra. Akkor szükséges átülni a következő ülésbe, ha a gyermek feje elérte a babaülés felső szélét.

A Lionelo Astrid i-Size + Astrid i-Size Base egy nagyon biztonságos és olcsó babaülés Isofix alappal 170 euróért. Az ülés az alapra egyszerűen és stabilan rögzíthető. Az Isofix alap felszerelése után a járműben maradhat. Ez az ülés 1,8 ADAC minősítést szerzett a teszten.

Nem praktikus: A hordozó fogantyút le kell hajtani a járműbe történő beszereléshez. A fejtámlával ellátott hevederek magassága azonban egy központi állító segítségével a növekvő gyermeknek megfelelően állítható. Az ülés az „i-Size” jelzésű üléseken és a gyermekülés gyártójának típuslistáján jóváhagyott járművekben használható.

A Maxi-Cosi Pebble 360 Pro a legutóbbi, 2023 őszi gyerekülésteszten a kárpitanyag szennyezőanyag tartalma miatt minősült rossznak. Azonban az utódmodell, a Maxi-Cosi Pebble 360 Pro2 kárpitanyagában már nem találtak káros anyagokat, így 2,2-es ADAC minősítést kapott a FamilyFix 360 Pro Isofix állomással és anélkül is.

Ülések kisgyermekek számára

A biztonságos Cybex Sirona Gi i-Size gyermekülés a kisgyermekek kategóriájában teljesít a legjobban, 2,2-es általános osztályzattal. Négy éves korig és legfeljebb 105 centiméter magas gyermekek menetiránnyal ellentétesen rögzíthetők. Ez nagyon jó védelmet nyújt egy esetleges frontális baleset esetén.

Ez a gyerekülés 370 euróba kerül, és az „i-Size” jelzésű üléseken és a gyermekülés gyártójának típuslistáján jóváhagyott járművekben használható.

A Maxi-Cosi Mica 360 Pro ülés négy év körüli, 40-105 centiméteres kisgyermekek számára is alkalmas. Összességében 2,2 pontot kapott a teszten. Ez a gyermekülés biztonságos, de nagyon nehéz ülés hosszú használathoz, és ára 470 euró.

Használható az „i-Size” jelzésű üléseken és a gyermekülés gyártójának típuslistáján jóváhagyott járművekben.

Az indulás megkönnyítése érdekében a Maxi-Cosi Mica 360 Pro. A gyerekülés oldalsó hosszabbítóval is rendelkezik, amely megkönnyíti a kisgyermekek becsatolását. Bár a gyermekülés újszülöttek számára engedélyezett, a babát nem lehet úgy vinni a járműbe az ülésben, mint egy csecsemő autósülésnél.

Ülésmagasító nagyobb gyerekeknek

A négy éves és legfeljebb 150 centiméteres gyermekek számára készült, háttámlával ellátott ülésmagasítók esetében az Avova Sora-Fix kapta a legjobb értékelést, 2,0-s általános osztályzattal.

A gyerekülés ára 240 euró, és az erre a célra jóváhagyott járművekben további rögzítési lehetőség is van az Isofix pontokhoz. Az Isofix növeli az oldalsó stabilitást és megakadályozza az ülés felborulását kanyarodáskor. Egyes esetekben az ülés stabilabb lesz a járműben, ha a jármű fejtámláját eltávolítják vagy hátrafelé fordítják vissza.

 

Ülésmagasító nagyobb gyerekeknek

Az ADAC évente kétszer tesztel új gyermeküléseket európai autóklubokkal és fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt. A modellválasztás az érintett autóklubokkal és fogyasztóvédelmi szervezetekkel közösen történik, az alábbi szempontok figyelembevételével: A gyermekülés a közelmúltban került a piacra, nagy piaci jelentőségű vagy a legutóbbi teszt óta átdolgozták. A tesztmodelleket névtelenül vásárolják meg kiskereskedelmi vagy csomagküldő üzletekben.

Biztonság

Frontális és oldalsó ütközés esetén minden gyermekülés biztonságát ellenőrzik. A szimulált baleset még a gyerekülésre vonatkozó törvényi előírásokon is túlmutat. Ez a kategória az ADAC ítélet 50 százalékát teszi ki.

Működés

A működést is tesztelik, mert csak egy megfelelően működő és felszerelt ülés védheti meg a gyermeket baleset esetén. Fontos, hogy a gyermekülést intuitív módon helyesenlehessen felszerelni és rögzíteni, valamint a beszerelési lépések száma a lehető legkisebb legyen. Az összesített értékelés aránya itt 40 százalék.

Ergonómia

Minden vizsgált ülés ergonómiáját is figyelembe veszik, mivel csak a megfelelő gyermekülésben ülhet a gyermek kényelmesen, nyugodtan és biztonságosan, az övek és oldalpárnák pedig kifejtik teljes védő hatásukat. Az ergonómia vizsgálati kritériuma az üléspozíció, a rendelkezésre álló hely és a gyermek kényelme mellett a gyermekülés helyigényét is tartalmazza a járműben. Ez a kategória az ADAC ítélet 10 százalékát teszi ki.

Károsanyag jelenléte

Az ADAC esetleges káros anyagokat keres a gyermekülés minden olyan textil részében, amellyel a gyermek érintkezhet. A textil anyagokból vegyes mintát vesznek. Ezt a vegyes mintát vegyi anyagok, például PAH-ok, ftalátok, égésgátlók, lágyítók, fenolos vegyületek, szerves ón, formaldehid, nehézfémek és klórozott paraffinok tartalmára vizsgálják. Ha a szennyezőanyag tartalom értékelése rosszabb, mint az „elégséges”, az az általános értékelés súlyos leértékeléséhez vezet.

Esetleg ezek is érdekelhetnek:

Autómentés Érden

Autómentés Érd

Autómentés Érden – Autósegély Érd 24/7 1am Autómentés / Autómentés